Imaginalium Photography

About Imaginalium Photography

Witamy na blogu Imaginalium Photography. Aby rozwinąć wybrany post należy kliknąć w jego tytuł lub w odnośnik pod pierwszym zdjęciem > Read the rest of this entry>>. Polecam oglądanie strony na pełnym ekranie (F11). Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i jakiekolwiek wykorzystywanie zdjęć bez zgody autorów bloga jest zabronione. Izabela i Arkadiusz.

Zamek Lubowlański (Hrad Ľubovňa) – Stara Lubowla (Stará Ľubovňa)

Jako, że w dzień w którym mieliśmy wychodzić na Trzy Kopy i Banówkę w słowackich Tatrach Zachodnich, wiatr halny osiągał w porywach prędkość ok. 100 km na godzinę w wyższych partiach gór, zmuszeni byliśmy wybrać wariant bardziej nizinny ;) Dzień wcześniej ten sam halny dosłownie zmiótł nas z Czerwonych Wierchów, tak że musieliśmy zawrócić w połowie drogi, więc wiedzieliśmy, że nic nie tracimy omijając góry szerokim łukiem. Po krótkiej porannej  rozkminie zdecydowaliśmy się na mały eurotrip po północnej Słowacji. Kilka urokliwych miasteczek, dziurawe jak ser drogi, wielkie puste przestrzenie… i zamki. Na Spiszu jest ich kilka, my na początek zwiedziliśmy dwa,  a mianowicie Zamek Lubowlański w starej Lubowli oraz Zamek Kieżmarski w Kieżmarku.
Zapraszam :)

Stara Lubowla leży ok 15 km od granicy z Polską. Dojazd jest bardzo szybki i przyjemny jadąc drogą nr 87 od Starego Sącza poprzez Rytro i Piwniczną. Zamek widać z daleka więc nietrudno do niego trafić.
Wejściówka to koszt 4€ za bilet zwykły lub 2.50€ za ulgowy. Poniżej zamku, w odległości ok. 400m znajduje się parking- koszt 1.5 € za cały dzień.  Zamek otwarty jest w godzinach 9- 21  w sezonie letnim oraz między 10 a 22 w sezonie zimowym. Pod zamkiem znajduje się skansen, widoczny na zdjęciu powyżej.  W pobliżu jest restauracja ale polecam raczej zabrać własny prowiant ;)

Zamek jest mieszaniną kilku stylów architektonicznych, od romańskiego po barokowy. Najstarszą częścią zamku jest datowana na przełom XIII/XIV w. okrągła wieża z której rozpościera się wspaniały widok na pobliskie góry, w tym Tatry (my niestety nie mieliśmy tyle szczęścia, gdyż widoczność nie należała do najlepszych). Na wieże prowadzą klaustrofobiczne schody ale są do przeżycia ;) Zwiedzać można również renesansowy pałac, barokową kaplicę oraz podziemne lochy.
Spokojne zwiedzenie całości wraz z robieniem zdjęć oraz czytaniem historii oraz opisów eksponatów itp. zajmuje ok 2-3 godzin.

Poniżej jeszcze jedno zdjęcie zrobione już późnym popołudniem ukazujące zamek w całości od strony północnej.

___________________________________________________________________________________________________

Na koniec  zameczek dużo mniejszy i na pewno mniej okazały ale bardzo sympatyczny.
Zamek Kieżmarski.
Kieżmark to malownicze miasteczko położone u podnóża Tatr wysokich, w pogodny dzień roztacza się z niego piękny widok na najwyższe szczyty Karpat. Sam zamek powstał w XV wieku ale był później przebudowywany i obecnie ma w większości renesansowy wizerunek. Zdjęć jest malutko, gdyż w Kieżmarku zatrzymaliśmy się tylko na chwilę a czas trochę nas naglił.

__
Arek :)

Tags: , , , ,

Like this post? Share it!

• Diggit
  • Delicious

3 Responses to “Zamek Lubowlański (Hrad Ľubovňa) – Stara Lubowla (Stará Ľubovňa)”

1. Kamala pisze:

Keep up the wonderful work , I read few posts on this site and I think that your blog is really interesting and contains lots of great information.